Cancellara jako motocyklista?

Špičkový časovkář a klasik má prý v kole motůrek.

Nu co, vše vypadá tak jasně – na nos jsou nám věšeny cyklobulíky a Fabian vlastně není nic než podvodník a skrytý motocyklista.

Jenom jestli to není ještě horší, co když využívá techniku stealth a celou dobu se veze v osobním autě maskovaném jako cyklista?!!!

Ten motůrek musí mít už odedávna – jak jinak se stal 2x juniorským a 3x seniorským mistrem světa v časovce? Jak jinak vyhrál v téže disciplíně OH? Jak jinak dokázal vyhrát klasiky jako jsou Milán – San Remo, Kolem Flander a Paříž – Roubaix (to 2x). Jak mohl urvat celkové vavříny v etapových závodech Kolem Švýcarska, Tirreno-Adriatico… atd. atd. atd.
Úsměvná jsou videa, která použití motůrku dokazují. Na jednom prý Cancellara „podezřele šmatá“ po beranech silničního kola. Já vidím, jak řadí pomocí tzv. dualů a jak si různými úchopy snaží ulevit od vibrací (Paříz – Roubaix je proslulé svými úseky na kočičích hlavách, kdo po nich zkusil jet delší úsek na silničním kole, ví, jaká je to pakárna). Další video zachycuje „podezřele rychlé“ odpoutání se od skupiny. Viděl jsem celý přímý přenos – v tu chvíli skupina příliš nešlapala a hlavní rival Tom Boonem si hověl v závětří. Všichni se po něm ohlíželi a čekali, co Tom udělá. Ten váhal. Zato Fabka šlapal a jel.
Jen pro názornost: budete šlapat 60x za minutu (to je u profíků nízká frekvence šlapání), vpředu budete mít „talíř“ s 53 zuby a vzadu pastorek s 11 zuby – vaše rychlost bude 36 km/hod. Pokud budete mít vzadu přehozeno na pastorek s 15 zuby, pojedete o 10 km/hod. pomaleji!
Fabian je silový cyklista (186 cm a 80 kg) schopný dlouhodobě točit velmi těžké převody.

Nebudu za nikoho dávat ruku do ohně, ale tuto „kauzu“ vidím jako novinářskou kachnu, velkou a tučnou! 😉

app.: Proč na videu, kde se prezentuje funkční silniční elektrokolo, nesedl ani jeden z předváděčů, by dokázal, jak ho kolo samo uveze? 80-ti kilového chlapa na silničním kole by měl motůrek o výkonu 100 W vézt po rovině rychlostí 24,1 km/hod. bez šlapání!

Cancellara ještě na kolech firmy Cervélo (španělský výrobce).
Nyní jezdí na výrobcích emerického Specialized.


Vyjádření týmu Saxo Bank
Tým Saxo Bank odmítá veškeré pomluvy a obvinění, které se objevily v médiích o údajném použití elektrického motoru v kole Fabiana Cancellary. Team Saxo Bank je proti jakékoliv formě podvádění a tato kauza není založená na pravdě. Nikdy nebyl použit elektrický motor v žádném kole z týmu Saxo Bank.

Ze zásady tým Saxo Bank neposkytuje prohlášení k fámám či pomluvám. Nicméně došlo k distribuci nepodloženého videa, na zakládě kterého se vytvořil mýtus, ke kterému je nutno se vyjádřit. Nebudeme se podílet na prohlubování této kauzy, neboť tím bychom pouze napomohli výrobcům motorů k šíření právě vytvořeného marketingu. Jsme přesvědčeni, že většina lidí, která měla možnost shlédnout to video, vidí, že se jedná o pokus amatérského umělce vyjádřit čistě hypotetickou ideu, která se vůbec nezakládá na pravdě. Je to pouhá fikce, která byla ztvárněna jako dokumentární video.

Je nám líto, pokud tato kouza způsobila negativní dopad na tým Saxo Bank, a cítíme se uraženi, že někdo může pochybovat o integritě, charakteru a schopnostem Fabiana Cancellary. Fabian má neuvěřitelný talent a je to opravdový profesionál. Vítězství Fabiana Cancellary jsou výsledkem oddanosti, tvrdé dřiny, a obětování ostatních věcí. Fabian má jedinečnou schopnost posunout svoje limity, když usiluje o dosažení svých cílů. Jsme přesvědčeni, že veřejnost vidí absurdnost této kauzy, a respektují Fabiana za to, co je – opravdový šampión.

Tým Saxo Bank se k této kauze již nebude dále vyjadřovat, neboť cítíme, že tyto pomluvy nás neopravňují k tomu, abychom tím trávili více našeho času a energie.

Napsat komentář